Subscribe

Cum sociis natoque penatibus et magnis
[contact-form-7 404 "Not Found"]

Blijf op de hoogte over de Alsjeblief.be collectie!

Wil je graag verwittigd worden zodra we een nieuwe collectie lanceren, een actie houden of gewoon eens iets leuks te delen hebben? Schrijf je dan hieronder even in.

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Alles wat je graag nog wou weten….

… en hier nu hopelijk te weten komt. Voor een geboorte dan toch! Ben je op zoek naar meer info in verband met de communie- en lentefeestkaartjes, dan kan je beter “hier” eens kijken.

Je leest verder, een geboorte dus! Hieronder vind je een pak extra informatie. Het is dan ook heel handig om deze info even door te nemen alvorens je bestelling te plaatsen. Je weet dan meteen hoe we werken en wat mogelijk is. Heb je nadien toch nog een vraagje? Stel ze via het contactformulier.

Hoe kies ik een kaartje?

Je kan in de shop bij de kaartjes gebruik maken van enkele sferen: black and white, funky fluo, pretty pastel en touch of gold. Er zijn van de meeste ontwerpen enkele versies. Wil je graag een combinatie maken van enkele kaartjes? Dan stuur je best vooraf een mailtje met jouw wensen. We laten je dan weten wat mogelijk is en hoe je best de bestelling plaatst.

Ik zie verschillende kleuren voor de sticker, verschillende kleuren van touw,... Waar kan ik mijn keuze doorgeven?

Bij elke kaart zie je enkele uitgewerkte voorbeelden. Na het ontvangen van je bestelling, werken we de gevraagde onderdelen uit in dezelfde stijl. We sturen je dan een mailtje met een visualisatie van je volledige bestelling (incl kleuren stickers, touw,…). Wil je daarna nog iets aanpassen, dan kan dit zeker! We gaan verder tot je helemaal tevreden bent! Je hoeft hiervoor geen nieuwe bestelling te plaatsen. De verdere aanpassingen worden steeds besproken via mail. Wil je graag een algemene aanpassing (bijvoorbeeld 1 kleur overal aanpassen), dan kan je dit in het notaveld vermelden. We houden daar dan meteen rekening mee.

Wanneer worden de kaartjes gedrukt?

De kaartjes worden meestal op voorhand gedrukt. Handig voor jullie: Het is makkelijk om voor de geboorte alles in huis te hebben. Geen over en weer geloop meer naar de drukker en ook geen stress wanneer plots blijkt dat de kwaliteit niet goed is… Handig voor ons: We zijn er zeker van dat we kwalitatief drukwerk leveren en dat de kleuren op de verschillende onderdelen zo goed mogelijk bij elkaar passen.
De datum wordt na de geboorte aangebracht via een datumstempel. We voorzien hiervoor een mooi plekje op de kaart of voorzien hiervoor een label. Als je een gedrukt kaartje bestelt, is een datumstempel en passende inkt steeds in de prijs inbegrepen.

Lukt het iedereen om te stempelen? Ik heb daar precies toch wat schrik voor…

Wij hadden tot nu toe alleen klanten met positieve ervaringen. We raden wel aan vooraf even te oefenen op een apart blad. Je zal merken dat het snel lukt om mooie afdrukken te maken. Wat de stempels extra leuk maakt, is dat je kan werken met bepaalde kleuren die niet gedrukt kunnen worden zoals bijvoorbeeld goud of fluo kleuren. De droogtijd van de inkt is afhankelijk van de hoeveelheid inkt die je gebruikt. Om zeker te spelen is het wel beter om voldoende droogtijd te voorzien. Je kan 1 kaartje gebruiken om tussendoor even te controleren of de inkt reeds droog is.

Ik wil graag ook lengte en gewicht op de kaart, kunnen we dan ook op voorhand laten drukken?

Dit kan! We kunnen dan de plaats voor de datum iets groter maken, zodat je er kan stempelen met een stempel die bestaat uit drie regels (datum + gewicht + lengte)  Wij verkopen deze stempels zelf niet, je kan deze online vinden als je zoekt op “doe het zelf stempel”. De kleuren bij deze stempels zijn wel beperkt, dus dan is het jammer genoeg wel niet mogelijk om te stempelen in goud, koper of een fluo kleur. Koop je zelf een stempel, bezorg ons dan zeker de afmetingen. We voorzien dan een mooi plekje op de kaart.

Wat als we echt graag met onze eigen drukker willen werken?

Dat kan ook. Wij leveren dan het afgewerkte ontwerp vooraf aan, de drukker voegt enkel nog de datum (en evt. gewicht en lengte) toe na de geboorte. Dit is dus ook een goede oplossing wanneer je absoluut lengte en gewicht wil vermelden, maar het niet ziet zitten om te werken met de grote stempel. Tip: Ga met dit bestand zeker vooraf al eens langs bij de drukker en vraag of het lukt om de datum aan te passen. Het laten maken van een drukproef is zeker ook interessant.

Kan een kaartje met een label met 1 postzegel verstuurd worden?

Kaartjes die minder dik zijn dan 5 mm kunnen met 1 postzegel verstuurd worden. Bij een papieren label vastgeknoopt met dun touw lukt dit. Bij het dikkere touw en/of een houten label adviseren we wel om 2 postzegels te gebruiken.

Hoe weet ik welke papiersoort ik best kies?

We hebben heel veel aandacht besteed aan de selectie van de papiersoorten. Wat je ook kiest, we zijn er zeker van dat het een mooi resultaat wordt. Al moeten we wel bekennen dat we zelf een zwak hebben voor de hele dikke kaarten. De digitale versie is een zeer mooi alternatief voor wie het niet ziet zitten voor (de duurdere) letterpress te kiezen. Om je te helpen de juiste keuze te maken, stelden we een stalenpakket samen. Je kan dit “hier” aanvragen.

Wat is het verschil tussen het dik karton bij letterpress en digitaal drukwerk?

Bij letterpress is het mogelijk om rechtstreeks op heel dik papier te drukken. Bij digitaal drukwerk lukt dit niet, omdat het papier soepel door de machine moet kunnen. Daarom worden de dikke kaarten (digitaal drukwerk) gevormd door 2 vellen afzonderlijk te bedrukken die nadien aan elkaar gekleefd worden. De kaartjes worden nadien bijgesneden, dus je merkt hier niets van aan de rand. Vraag gerust een stalenpakket aan, daarin vind je een voorbeeld van de dikke kaart (digitaal drukwerk).

Waar kan ik de gegevens voor op de kaart doorgeven?

Dit doe je op het einde van je bestelling. Je geeft dus eerst alles door wat je wenst: kaartje, doopsuiker, deken, envelop, presentatie… Je bevestigt je bestelling en op het moment dat je je contactgegevens doorgeeft, is er plaats voorzien voor het invullen van de info voor op het kaartje. Er is ook een notaveld voorzien waar je eventuele opmerkingen kan doorgeven.

Wat als ik nog niet helemaal zeker ben van het aantal maar toch al een bestelling wil plaatsen?

Dat is geen probleem! Je duidt dan wel een aantal aan bij het doorsturen van je bestelling. In het notaveld (op de pagina waar je ook je gegevens doorgeeft) vermeld je dan dat het aantal nog niet zeker is. We maken de finale factuur pas op wanneer je de juiste aantallen hebt doorgegeven.

Kan ik enkel doopsuiker of stof bestellen?

Onze focus ligt op de totaalpakketten. Een volledig pakket uitwerken met geboortekaart, doopsuiker en dekentje, daar worden we blij van. Wil je graag doopsuiker en/of stof en zorg je zelf voor de geboortekaart? Dan vragen we een eenmalige opstart- en opmaakkost van € 30,00. Je kan dit bedrag niet zien in je winkelmandje, we voegen deze kost toe op de finale factuur die we je via mail zullen doorsturen. No worries, verder zullen we geen extra kosten toevoegen op de factuur hoor…

Kan je me helpen met de hoeveelheid touw die ik nodig heb?

Zeker! We vermelden op de site geen overzicht, omdat er heel veel mogelijkheden zijn om alles te knopen. Het is het handigst om hiervoor een mail te sturen en ons volgende info te geven: waarrond zal je het gebruiken, aantal stuks, hoe wil je het er rond doen (enkel, dubbel, kruisvorm), afwerking met knoop of strik.
Met het dikke touw (dat ook gebruikt wordt voor de traktatiezakjes) kan je enkel werken bij een geboortekaart of bovenaan bij een zakje met 2 gaatjes (pergamijnzakje of blokbodemzakje). De gaatjes maak je makkelijk zelf met een perforator.

Verkopen jullie ook vulling voor de zakjes en doosjes?

We verkopen geen snoepjes of doopsuiker. Klassieke bonen kan je vinden bij ava, makro of een groot aantal online shops. Een leuk alternatief zijn Jelly Beans. Deze kan je gemakkelijk online vinden. Je kan de zakjes uiteraard ook met andere dingen vullen. Vooral voor de pergamijnzakjes houden wij wel van witte vulling zoals bijvoorbeeld mini marshmallows, muntjes, sneeuw caramel,… Hou er wel rekening mee dat bepaalde dingen hard worden na een tijdje, dus best zo kort mogelijk vooraf vullen. Suikerbonen en Jelly Beans zijn hier minder gevoelig voor, dus dan kan je wel meer vooraf vullen.
Let wel op met echte snoepen, deze geven makkelijk plekken op de zakjes. De blokbodemzakjes hebben een plastic laagje aan de binnenkant en zijn hiervoor ideaal.

Hoeveel snoepjes kunnen er in de stoffen zakjes?

In een piramidezakje stop je best 50 à 60 gr suikerbonen (of Jelly Belly beans). In een traktatiezakje met lintje aan de buitenkant stop je best rond de 60 gr. Met een ingewerkt touwtje is er iets meer plaats en kan je er van 60 gr tot 70 gr bonen in stoppen. Om een idee te geven: 50 gr = 12 grote bonen, 60 gr = 14 grote bonen,  70 gr = 16 grote bonen. In een doosje van 5*5*5 cm stop je ongeveer 60 gr.

Hoe moeten we de stof wassen?

Wassen doe je op 30°C, op een programma met een laag toerental. We deden vele testen met de gepersonaliseerde stof en ook na veelvuldig wassen blijven de kleurtjes heel fris! Drogen doe je aan het droogrek.

Kan ik ook voorbeeldjes in het echt bekijken?

Natuurlijk! We stelden hiervoor een stalenpakket samen. Je vindt hierin een voorbeeld van een groot deel van het aanbod. Je kan dit hier bestellen.

Kunnen we ook afspreken om alles te bespreken?

We proberen eerst op alle vragen een antwoord te bieden via mail en het stalenpakket. Heb je daarna nog heel wat vragen, dan is het dikwijls handig om telefonisch (0485 444 130) een paar dingen te overlopen. Meestal lukt het op deze manier om alles duidelijk te maken. Mocht je toch nog iets willen bekijken dat ik niet kan opsturen, dan kunnen we uiteraard altijd kijken voor een afspraak.

Wat is de leveringstijd?

We nemen graag de tijd om jouw bestelling met heel veel liefde af te werken. Daarom is het aan te raden om te bestellen rond 6 maanden zwangerschap. Zeker voor het maken van de gepersonaliseerde stofjes hebben we deze tijd nodig. Voor kaartjes en doopsuiker zijn kortere leveringstijden wel mogelijk. We streven er steeds naar alles te leveren enkele weken voor de bevalling.

Is mijn bestelling definitief wanneer verzonden via het formulier?

Na het plaatsen van je bestelling zal je een bestelbon ontvangen. Je betaalt dan een voorschot van 100 eur. Nadien gaan we graag van start met het ontwerp. Op dat moment is het geen probleem om nog aanpassingen door te geven. Voordat alles naar de drukker wordt doorgestuurd, sturen we je een finale (digitale) proef en de factuur. Wanneer je de proef hebt goedgekeurd en de betaling is in orde, starten we de productie. Nadien is het niet meer mogelijk om nog aanpassingen te doen zonder meerkost.

Zijn de verzendingskosten inbegrepen?

Nee, je kan op het einde van je bestelling kiezen voor verzending (9 eur naar België) of ophaling te Deinze (gratis). We versturen steeds via de post met een verzekerde zending.